maandag 3 juni 2013

Maandoverzicht April en Mei

Dit keer een maandoverzicht van 2 maanden, namelijk april en mei. De afgelopen weken was het dermate druk dat ik nooit de tijd heb gehad om een maandoverzicht te maken van april. Nu de stofwolken weer een beetje zijn opgetrokken heb ik dan maar direct het overzicht gemaakt van april.

April en Mei waren allebei aardig dure maanden. We hebben veel geld uitgegeven aan een nieuwe keukenmachine, nieuwe wijnvoorraad en nieuwe kleding voor de kleine. Met name de kleding hebben we ook via marktplaats gehaald. Maar de andere dingen hebben we toch nieuw gekocht. Wel hebben we voor de keukenmachine meteen voor kwaliteit gekozen. We hebben een mooie (dure), keukenmachine van Bosch gekocht. Voor de kleding van marktplaats hebben we voornamelijk gekeken naar leuke merkkleding, die door het te kopen op marktplaats niet meer duur is. Zo hebben we shirtjes en broeken gekocht die via marktplaats maar 5 euro kosten, maar in de winkel al snel 20+ euro zijn. Zo is de zomercollectie op een goedkope manier toch goed bijgevuld. Ook hebben we nog wat nieuwe kleding gekocht via een webwinkel.

Maar ondanks al deze kosten hebben we toch mooi 1300 euro weten af te lossen op onze schulden/extra weten te sparen. In ieder geval is onze schuldpositie met 1300 afgenomen over 2 maanden. Dus dat is erg mooi. Ik verwacht dat daar de komende maand nog eens 1200 euro bijkomt. We hadden de beslissing genomen om zonnepanelen te nemen, en ook al een aanbetaling gedaan. Maar nu blijkt dat ons dak niet geschikt is om zonnepanelen op te leggen (we hebben een leien dak, en die zijn nogal breekbaar). Dit betekent dat we de aanbetaling weer terug krijgen (1850 euro), maar ook de subsidie (650 euro) weer terug moeten storten. Dus dat verwacht ik allemaal deze maand te doen.

Die 1200 euro wordt overigens direct alweer geïnvesteerd in diverse crowdfunding projecten. In een vorig blog had ik al geschreven over crowdfunding. Ik heb na het 1ste project meteen in nog een aantal andere projecten geïnvesteerd. Nu heb ik 1300 euro geïnvesteerd via crowdfunding, en hopelijk gaat de eerste investering deze maand lopen. Er zit uiteraard een risico aan vast, maar het is geld wat we eventueel zouden kunnen missen.

Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe bestemming voor mijn spaargeld. Ik had tot voor kort een groot gedeelte van mijn spaargeld vaststaan in deposito's. Echter is de deposito afgelopen en staat al het spaargeld nu vrij. Op dit moment krijg ik daar slechts 1,91% rendement op, en dat vind ik te weinig. Vandaar ook de test met crowdfunding, om er op die manier voor te zorgen dat mijn rendement omhoog gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten