woensdag 3 juli 2013

Flinke verandering op komst...

Juni was een enerverende maand voor ons op het gebied van werken. Beiden hebben we onze baan vrijwillig opgezegd en gaan we nieuwe uitdagingen aan. Mijn vriendin in de vorm van een eigen praktijk en ikzelf in de vorm van een nieuwe baan bij een andere werkgever.

Mijn vriendin heeft een grote opdracht gescoord voor haar praktijk, wat haar de vrijheid geeft om full-time voor de praktijk te gaan. Ze was er al een tijd mee bezig, maar we hadden nooit de financiële vrijheid die keuze te maken om full-time aan de praktijk te werken. Nu dus wel, en dat is ontzettend fijn voor mijn vriendin. Aangezien ze nu eindelijk full-time tijd kan besteden aan haar passie.

Voor mij geldt dat ik al in februari dit jaar werd gepolst of ik niet interesse had om een overstap te maken qua baan. Aangezien ik al een tijd aan het soebatten was over de richting van het bedrijf en mijn salaris klonk een overstap me niet verkeerd in de oren. Een diner, een aantal maanden en een lunch verder was het dan zover. Ik heb mijn krabbel gezet onder een nieuw contract en ga per 1 september veranderen van baan. Ik ga er flink op vooruit qua arbeidsvoorwaarden en ook qua ontwikkeling kan ik flinke stappen maken. Ook zal er een flinke internationale component inzitten, waardoor ik wat meer moet gaan reizen. Iets wat ik ook leuk vind om te doen.

Kortom, flink wat veranderingen op stapel. Vanaf september zal dit ook een impact hebben op onze inkomsten. Die zullen flink gaan stijgen per maand. Ik heb in ieder geval besloten om alle extra's die ik nog krijg van mijn huidige baan (vakantiegeld, 13de maand, bonus, aandelen) allemaal te spenderen aan aflossing van de studieschuld. Dan wordt die post in rap tempo een heel stuk lager en wellicht kan ik die hele studieschuld wel aflossen in 2014. Dan kan ik me daarna volledig focussen op de hypotheekschuld.

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Dat gaat volgens mij helemaal goedkomen met die studieschuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en veel succes met jullie nieuwe uitdagingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo! Mooi vooruitzicht, in 2014 wellicht studieschuld weg. En wat heerlijk dat jullie een kans kregen (en hebben aangepakt) op werk waar je meer voldoening verwacht dan momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen