donderdag 29 augustus 2013

De Moestuin

Nog geen blog over geschreven, maar dat wordt nu wel eens tijd. Want de eerste oogst is er alweer uitgehaald. In juli heeft mijn vriendin de stoute schoenen aangetrokken en is met een moestuin begonnen. Reden hiervoor is dat we zijn gestopt met het Odin groente-pakket. We vonden het de laatste tijd erg tegenvallen en hebben besloten om daarmee te stoppen. Om toch ook biologische groente te hebben voor een redelijke prijs bedacht mijn vriendin om een moestuin aan te leggen.

Uiteraard moest ik daarvoor eerst een moestuinbak maken, en na wat gezucht en gekreun (ik ben geen klusser) stond de bak er dan eindelijk. Vlak voor onze vakantie zijn de eerste zaadjes geplant en tot onze grote verbazing was het 3 weken later al uitgegroeit tot één grote groene zee van bladeren. En we konden zelfs al de eerste groente oogsten, de eerste radijsjes zijn al opgepeuzelt. Hier een lijstje van wat we hebben geplant:

Radijsjes
Palmkool
Rucola
Veldsla
Sugar Snaps
Courgette
Wortelen
Raapstelen
Spinazie

Ik kan niet wachten tot we de eerste veldsla en rucola kunnen gebruiken voor de salade. De radijsjes smaakten in ieder geval naar meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten