donderdag 21 november 2013

Zorgpremie

Het is weer tijd om te kijken naar de zorgverzekering. Ik ben al sinds jaar en dag verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea, omdat al mijn werkgevers een collectieve deal hebben bij Zilveren Kruis. Dat scheelt 10% op de basispremie en 15% op de aanvullende verzekeringen, en natuurlijk ook voor de rest van het gezin. Dat is toch al snel minimaal 20 euro per maand voordeel tov de normale premie. Ook mijn nieuwe werkgever heeft weer een collectieve verzekering bij Zilveren Kruis, dus we blijven lekker zitten waar we zitten.

Voor komend jaar gaat de premie omlaag bij Zilveren Kruis, en onze totaalpremie gaat 157 euro omlaag over het hele jaar gezien. Daarnaast betalen we vooruit voor het hele jaar, en krijgen we ook nog 3% korting. Onze totaalpremie voor het hele gezin komt dan uit op €1.990 euro. Het kan nog een stukje goedkoper, maar mijn vriendin wil geen hoger eigen risico en wil extra aanvullend verzekerd zijn.

Ik ben in ieder geval blij met de additionele besparing op de zorgverzekering, ik vind het namelijk ieder jaar weer zonde van het geld omdat ik er nooit gebruik van maak. Maar dat is weer een andere discussie...

2 opmerkingen:

  1. Zelfs met collectiviteitskorting ben ik jaarlijks 20 euro goedkoper uit bij de verzkeraar waar ik sinds een jaar bij zit, Ik! onderdeel van IAK. Dus daar blijf ik bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt goed zeg! Wij overwegen een hoger eigen risico en komen dan uit op zo'n 68 euro p.p. per maand.

    BeantwoordenVerwijderen