dinsdag 7 januari 2014

Back to work

Na 2 weken vrij geweest te zijn mogen we nu eindelijk weer aan het werk. Het is een goed teken dat ik weer serieus zin had om te gaan werken na de kerstvakantie, bij mijn vorige baan had ik dat eigenlijk nooit  en wilde ik dat de vakantie nog even door zou gaan.

De kerstvakantie was helaas geen groot succes, de eerste week is eigenlijk een beetje in het water gevallen door ziekte van het complete gezin. Jammer genoeg betekende dat ook dat kerst een beetje in het water viel. Een uitgebreid 4-gangen diner werd teruggebracht naar een soepje en wat brood. Alle spullen die we hadden gekocht hebben we ingevroren en we hebben het diner uitgesteld naar de vrijdag na Oud en Nieuw. Toen was het erg geslaagd.

Tijdens de kerstvakantie is er niet echt op de kosten gelet. We zijn vaak de deur uit geweest en hebben regelmatig iets buiten de deur gedronken of gegeten. Het is nu dus weer even tijd om de broekriem aan te halen, dus op het gebied van besparingen hebben we niet stilgezeten. We hebben in ieder geval de zorgpremie voor het hele jaar direct voldaan, dat scheelde weer 3% en dus ruim 65 euro voor het hele jaar. Met de huidige spaarrentes is dat een verantwoorde keuze. Ook ben ik bezig geweest met de woonverzekeringen, iets wat ik al een flinke tijd op het to-do lijstje stond om uit te voeren. Ik had het echter nog nooit gedaan omdat ik er van overtuigd was dat het wel goed zat qua kosten. Ik was toch verbaasd om te zien dat ik zonder enorm veel gedoe 10 euro per maand kan besparen op de woonverzekeringen, zonder er in dekking op achteruit te gaan. Aangezien ik nog even in de polisvoorwaarden moet duiken heb ik nog geen actie ondernomen, maar dat gaat wel snel gebeuren. Tevens hebben we de krant opgezegd, wat voor een besparing zorgt van 15 euro per maand. We lazen de krant eigenlijk nauwelijks meer, dus die gaan we niet missen.

Al met al toch ervoor gezorgd dat de maandelijkse lasten weer met 30 euro dalen. Geen slechte score al zeg ik het zelf. De komende weken staan in het teken van vakantie boeken voor de zomer en op wintersport gaan met het gezin. Dus dan zal er weer flink wat geld gespendeerd worden. De planning is om naar Zuid-Afrika te gaan, dus we zijn nu op jacht naar goedkope vliegtickets, want ook daar valt flink wat winst mee te behalen als je de juiste keuzes maakt.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad een goed teken dat je weer zin had in je werk. Ik geloof dat er deze Kerstvakantie flink wat virussen de ronde deden. Bij ons hebben ook een paar kinderen flink overgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, op het kdv zeiden ze het ook al voor de kerstvakantie dat er een buikgriep heerstte. Dat had mijn zoontje vervolgens dan ook gedurende de eerste week van de kerstvakantie. Inclusief flinke spuitluiers :(

      Verwijderen
  2. Na overgestapt te zijn van energiemij en zorgverzekering (183,00 euro per maand bespaard!)ga ik nu ook onze verzekeringen onder de loep nemen. We hebben al onze verzekeringen ondergebracht bij Interpolis maar dat kan natuurlijk een stuk goedkoper. En onze hypotheek nog maar eens bekijken. Jammer dat jullie ziek waren in de kerstvakantie maar wel weer vakantiepret in het vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen